Pengikut

Khamis, 31 Julai 2014

raya ke empat dah?

salam everyone! 

happy eid! lmbat sket pos sbb agak bz.. yelah. raya kan? kan kan kan 
hihi

sedap kan makan lemang ketupat, rendang, roti jala ngn kuzi, sate, nasi dagang, nasi arab.. and the list goes on and on.. semuanya menjilat jari! 

pastu diet? 
mula la ke laut kan? 
hihi

dont worry.. 
meh amik sbiji je omegaguard... 
senang bangat! hihi 
let omegaguard takes care of all the lemaks.. hihi 

nak tanye tapi malu? 
telegram je.. whatsapp pon bleh 
your trusted 
shaklee independent distributor 

Selasa, 22 Julai 2014

vivix dah habis???


[vivix dah nak habis stok?]

Assalamualaikum dan selamat pagi semua..dah nak hujung bulan..biasalah kalau barang promosi nak habis stok

Saya tak tahu nak habis dah ke tak. Cuma saya nak ingatkan di sini untuk beringat sebelem menangis habis stok vivix

Sape nak order, boleh buat cepat2. 

Sebab..

Kalau habis stok vivix..memang nangislah
bile lagi nak beli dgn harga murah bukan?? 

Lagi satu, shaklee just last buat pengeposan by jumaat ni. 

Tapi

Tak taulah masa tu masih ada vivix ke belum lagi

So, bertindak sekarang sebelum terlambat

happy fasting! 

Ida
Your trusted 
shaklee independent distributor 

Jumaat, 11 Julai 2014

special sgt ke vivix shaklee?


salam 


bulan ni kecoh org duk ckp psl vivix.. 

special sgt ke? 

alah ni smua sbb bulan ni promo vivix la ni.. haha


Keistimewaan vivix?


šŸ¾membantu menjaga kesihatan kardiovaskular,

šŸ¾membantu dalam kesihatan dan kecergasan sel

šŸ¾membantu awet muda 25tahun berbanding usia

šŸ¾membantu mengawal diabetes

šŸ¾membantu menjaga kesihatan jantung dan saraf

šŸ¾membantu mengawal darah tinggi

šŸ¾memberi tenaga walau berpuasa

šŸ¾membantu perokok untuk berhenti merokok

šŸ¾membantu pesakit slip disc dan SLE

šŸ¾membantu meningkatkan fungsi otak dan sendi

šŸ¾membantu mereka yang dalam pemulihan dari kanser


Dan banyakk lagi

yg paling penting: sedappp šŸ˜‹ 





ida

your trusted 

shaklee independent distributor 

0133982545 

www.vitaminbaik.blogspot.com 


selamat berbuka puasa! ^_^ 


Khamis, 10 Julai 2014

12 ramadhan


chaiyok2! huhu 



nak shaklee ngn rege murah? pm laaa huhu 
aidaaa24@yahoo.com 

Isnin, 7 Julai 2014

ubat yg x membatalkan puasa

lagik info

yg ni amik kt fb kementerian kesihatan 



selamat beramal ye kawan2.. huhu 


menyesal sebab ramadhan?



Untuk  tazkirah agar kita tidak menyesal apabila berlalunya Ramadhan.....
 Tersebut al-kisah. Iskandar Zulkarnain dan tenteranya terpaksa mengharungi terowong yang panjang dan gelap. Tiada api dan cahaya. Di tengah perjalanan, mereka terpijak batu-batu yang begitu banyak bertaburan. Ada orang berkata, terowong ini kaya dengan emas dan berlian. Apa lagi. Ada org yang mula mengutip batu-batu tersebut hingga penuh tangan. Ada yang guna kan baju untuk dijadikan pemegang batu-batu. Ada juga yang tidak percaya dan tidak mengutip apa.

Setelah sekian lama berjalan dalam gelap, ada di antara mereka merasa letih lalu melepaskan batu-batu yang mereka bawa. Akhirnya mereka mula nampak di hujung terowong. Dalam samar-samar mereka telah lihat, batu-batu yang mereka bawa adalah betul-betul emas dan berlian. Ada yang minta kebenaran dari Iskandar untuk berpatah balik ke tengah terowong. Tapi tak dibenarkan.

Bila mereka keluar dari terowong, maka penyesalan yg amat hebat terasa oleh tentera-tentera Iskandar.

Semua menyesal. Tiada yang tak menyesal. 

1. Paling menyesal ialah yangg tidak percaya langsung. Tiada langsung emas berlian yangg dibawa walaupun mempunyai peluang.

2. Yang bawa sikit pun menyesal. "Kenapa lah aku bawa penuh tangan saja. Aku patut gunakan baju, kain dan sebagainya untuk angkut emas dan berlian"

3. Yang bawa penuh baju pun menyesal. Aku patut pinjam kain-kain dari org lain. Aku patut gunakan mulut untuk angkut emas berlian dan sebagainya.

4. Yang paling menyesal juga yang mula-mulanya percaya. Tapi separuh jalan lepaskan batu-batu kerana tidak yakin dan kerana letih dan malas.

Begitu lah gambaran penyesalan kita bila sampai ke alam AKHIRAT. Semua menyesal. Tiada yangg terkecuali.. Ketika sakaratul maut, kita akan dinampakkan gambaran di mana nasib kita di akhirat. Ketika itu roh kita meronta-ronta tidak mahu meninggalkan dunia jikalau gambaran yang tidak baik ditunjukkan. Seperti mereka yang meronta-ronta untuk balik ke tengah terowong dan minta kebenaran untuk balik semula. Tapi bila roh di halqom sudah terlambat.

Bila sampai di akhirat, semua orang akan menyesal. Yang soleh dan solehah menyesal kerana masa yang berlalu tanpa dimanafaatkan untuk meningkatkan amal ibadat supaya dapat darjat yang lebih tinggi. Yang kadang-kadang soleh kadang kadang menentang Allah lagi lah menyesal. Ada amalan. Tapi sikit. Dosa menimbun.

Orang-orang kaffir lah yang paling menyesal. Terutama mereka yang dah sampai seru, faham pasal Islam, tapi pilih untuk tidak beriman kerana ego, pangkat dan harta dan sebagainya. Orang yang asalnya Islam tapi meninggalkan agama lagi lah menyesal. Seperti mereka yang mula-mula kutip batu, tapi lepaskan. Di akhirat nanti mereka lah yang paling menyesal.

Itu lah gambaran penyesalan di Akhirat. Diceritakan penyesalan mereka dalam Surah Sajadah. Ahli Neraka merayu pada Allah. 'Wahai Tuhanku, sesungguhnya kami telah lihat dan dengar kedahsyatan akhirat, kembali lah kami ke dunia untuk beramal soleh, sesungguhnya kami telah benar-benar yakin..'



Ahad, 6 Julai 2014

ramadhan day 8



happy fasting kawan2! 
arini sy sahur ngn susu,kurma ngn esp je.. nnt tgk la larat ke x.. huhu 


Sabtu, 5 Julai 2014

betul ke soya shaklee lain dari yang lain?

salam

dah seminggu berpuasa.. alhamdulillah 

arini nk bg info sket.. 



Beza soya shaklee dgn soya lain:

1) soya shaklee hanya mengandungi non-GMO soya (non genetically modified organism) yang diproses pada kadar suhu rendah

2)mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif

3)kualiti protein yang tinggi pernah dihasilkan ; satu-satunya produk yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. 

4)Diperkaya dengan 5 vitamin, 4 mineral.

5)sangat sesuai untuk semua peringkat umur

6)indeks glisemik rendah iaitu 39 - sangat sesuai untuk penghidap kencing manis

7)memberi sumber tenaga segera dan bertahan lama

8)rendah lemak

9)tiada kolestrol

10)tiada asid urik

11)sangat mudah diserap oleh tubuh

*soya GMO tidak selamat dimakan kerana : 
-risiko mendapat alahan
-perlahankan proses penghadaman protein di dalam soya tersebut
-menurunkan paras penghadaman, lalu meningkatkan alahan terhadap pelbagai jenis makanan
-merupakan toksin dan akan menyebabkan gangguan fungsi hati
-mengganggu sistem pembiakan lelaki dan wanita
-mengganggu pertumbuhan dan perkembangan bayi dalam kandungan

*sesetengah pengeluar produk soya menggunakan alkohol dalam pemprosesan soya dan ini boleh menghilangkan isoflavones yang terdapat di dalam soya....

SHAKLEE???? - basuh guna air je
aidaaa24@yahoo.com 


Khamis, 3 Julai 2014

ramadhan ke 5

morningggg! 

ha! morning ke yawning? 
pape pon 
jgn jd kan puasa alasan utk skip keje2 lain tau? 
xlarat? 
lain kali xpyh la amik supplemen utk tambah tenaga! hihi 
gurau je lah 

happy fasting peeps 


Rabu, 2 Julai 2014

cara mudah atasi dehidrasi, kering tekak bulan ramadhan


salam

arini dh ramadhan ke 4 
 


makin hari makin panas je skrg kan? 

tak tahan sungguh 

jom try performance drink shaklee ni 
minum sejuk2 pon sodappp tau? 

sape tak pernah try tak rase cane lain die 

huhu 


die xde la cm 100 plus ke revive yg ber isotonik.. dan bergas 
kalo saye, yg salu angin2 cmpor gastrik ni haa mmg masak la kalo minum yg bergas plak kan.. 

nak try x? 
pm la ida 0133982545 
aidaaa24@yahoo.com 

ade something special sempena ramadhan ni haaa 

huhu 
selamat menjalani ibadah puasa peeps! hihi 
take care okay? 

Selasa, 1 Julai 2014

vivix murah ke???

promo july yg best 


vivix MURAH datang lagik


molek sgt bg yg nak kulit cantik, 

nk bg adiah kt parents yg ade diabetes, kanser ke.. 


amat la bagus dan murah 


nak tahu lebih lanjut? 

pm la

free je 

ida 0133982545 

aidaaa24@yahoo.com