Pengikut

Sabtu, 29 Mac 2014

Kenapa wajar amik ESP?

2 hari je lagi promo esp???? OMG 
ramai dh duk kalut grab 2,3 sorang.. yelah..bleh wat stok skali kn? 
meh pm utk harga promo berbaloi2.. huhu 


ida 0133982545 
email: aidaaa24@yahoo.com 


Rabu, 19 Mac 2014

set darah tinggi alternatif




email aidaaa24@yahoo.com
0133982545 

ade something special menanti! huhu

cara mudah atasi anak tak lalu makan


morning... 

salam
pening kan bile anak tak lalu makan? 
tensi.. dh mcm2 resepi try tp duk tak mau makan je

simple

MEALSHAKE shaklee je 

just satu sudu.. letak dalam susu dorang skali pon bleh.. 

mealshake gak sesuai utk anak yg selalu selsema.. berkahak.. 
kesian kan bile dorang tak reti nk wt kuar kahak.. penuh je bile batuk 

nak try dgn harga special? 
yela.. sy pon nk pahala tolong korang.. 
hihi
plus, i have a son too.. suka tgk budak comey2.. huhu 

pm/msg/whatsapp ida at 0133982545

email aidaaa24@yahoo.com 




kelebihan ESP

salam..

banyak kelebihan ESP.. 



Nak harga MURAH?

pm/msg/whatsapp 0133982545 
email aidaaa24@yahoo.com 



Isnin, 17 Mac 2014

sedikit sharing pagi ni dari mak shaklee ku., huhu



Sedikit sharing drp Ustaz Don Daniyal

Dalam kehidupan sehari-hari ada kala kita mungkin telah melampaui batas. Imaginasi kotor, percakapan dan perbuatan yang tidak betul menjadikan kita selalunya semakin jauh dengan Allah SWT. Tetapi itulah kita manusia, tak lari dari kesilapan..dan mujurlah Allah selalu membuka pintu taubat kepada kita, agar dapat kita meneruskan perjalanan menuju akhirat dengan lebih berkat. Hendaknya kita sekurang-kurangnya selalu menjaga Tujuh Sunnah Nabi setiap hari. Ketujuh2 sunnah Nabi SAW itu adalah:

Pertama:
Tahajjud, kerana kemuliaan seorang mukmin terletak pada tahajjudnya. Pastinya doa mudah termakbul dan menjadikan kita semakin hampir dengan Allah.

Kedua:
Membaca Al-Qur’an sebelum terbit matahari, alangkah baiknya sebelum mata melihat dunia, sebaiknya mata membaca Al-Qur’an terlebih dahulu dengan penuh pemahaman. Paling tidak jika sesibuk manapun kita, bacalah ayat 3Qul, atau ayat qursi.

Ketiga:
Jangan tinggalkan masjid terutama di waktu subuh. Sebelum melangkah kemana pun langkahkan kaki ke mesjid, kerana masjid merupakan pusat keberkahan, bukan kerana panggilan muadzin tetapi panggilan Allah yang mencari orang beriman untuk memakmurkan masjid Allah.

Keempat:
Jaga solat dhuha, kerana kunci rezeki terletak pada solat dhuha. Yakinlah, kesan solat dhuha sangat dasyat dalam mendatangkan rezeki.

Kelima:
Jaga sedekah setiap hari. Allah menyukai orang yang suka bersedekah, dan malaikat Allah selalu mendoakan kepada orang yang bersedekah setiap hari. Percayalah, sedekah yang diberikan akan dibalas oleh Allah berlipat kali ganda.

Keenam:
Jaga wudhu terus menerus kerana Allah menyayangi hamba yang berwudhu. Kata khalifah Ali bin Abu Thalib, “Orang yang selalu berwudhu senantiasa ia akan merasa selalu solat walau ia sedang tidak solat, dan dijaga oleh malaikat dengan dua doa, ampuni dosa dan sayangi dia ya Allah”.

Ketujuh:
Amalkan istighfar setiap saat. Dengan istighfar masalah yang terjadi kerana dosa kita akan dijauhkan oleh Allah.

Zikir adalah bukti syukur kita kepada Allah. Bila kita kurang bersyukur, maka kita kurang berzikir pula, oleh kerana itu setiap waktu harus selalu ada penghayatan dalam melaksanakan ibadah ritual dan ibadah ajaran Islam lainnya. Zikir juga merupakan makanan rohani yang paling bergizi, dan dengan zikir berbagai kejahatan dapat ditangkal sehingga jauhlah umat manusia dari sifat-sifat yang berpangkal pada materialisme dan hedonisme.

Sebarkanlah ilmu ini, dan anda tidak akan rugi sedikitpun, sebarkan, semoga ianya memberi manfaat pada semua.


nak oder shaklee dgn harga MURAH? 
pm/msg/whatsapp 0133982545 
email: aidaaa24@yahoo.com 

Ahad, 16 Mac 2014

ubati buasir dengan shaklee

as salam...

kesian kan kalau kena buasir.. 


meh try ubat dr dalam dgn shaklee plak.. 

mane tahu ok.. tak salah mencuba bukan? 

pm /msg/whatsapp 0133982545

email aidaaa24@yahoo.com 


utk harga kita kita dan free gift.. huhu ❤️❤️❤️❤️

Sabtu, 15 Mac 2014

hari kelapan MH370 hilang..





Ya Allah kau permudahkan lah, perkenankanlah doa kami.. 


#prayforMH370 


Jumaat, 14 Mac 2014

ihsan umar turns 2!

assalam.. 
alhamdulillah anakanda dah 2 tahun.. 
actually his birthday was on 13 march.. 

alhamdulillah.. i felt so relieve.. that i finally managed to breastfeed him till he turns 2! there was definetely ups and down in the journey.. believe me and i am no kidding at all that it was tough.. i stumbled, i swam, nahhhh i just couldnt describe the feelings and experience.. 

there was so many obstacles..
some said that baby wont like to bf once they're attached to bottle. but we proved them wrong. cos he always prefer bf..

there were numerous rumors and sayings.. 

but i always said in my heart that Allah knows what i'm doing and i was just doing what He wants in creating a better muslim.. amin

fyi, i'm also a follower and practioner of homemade solid food for your baby #hsffyb hihi.. never had a thought of it before i had #ihsanumar.. well said and done, he does change me a lot.. 

i woke up at 4.30 am or 5-5.30 am to prepare his food..cos i dont want him to eat salty or sweet food.and no process or instant food for him. 
yet, i would never condemn any parents who feed food that they think are right for their babies.. to me, its an opinion and option..u may choose the one u think most suitable for yours.. 

plus, no doubt that no parents want bad things for their kids as giving birth or delivering khalifah to this world indeed not a child's play... 

i hope and pray for the best for everyone who read this blog..may Allah bless us all and lead us to a better way. i hope we'll be a winner both in duniawi and ukhrawi.. amin.. 

wanna try shaklee with a super great price
pm/msg/whatsapp me at 0133982545
u can also email me at aidaaa24@yahoo.com 

take care
health is wealth ❤️

Khamis, 13 Mac 2014

dont give up MH370

assalam

obviously MH370 incident is a heart throbbing.. 
one of my collegue send me this.. 

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Moga di rahmati Allah swt hendaknya kita semua. Dalam pada kita dok berdepan dgn berbagai musibah - kapalterbang hilang, kepanasan, masaalah air, masalah murtad dan pelbagai masalah personal - jom sama2 memotivasi diri dgn beberapa kata kata hikmat : 

"Jangan berputus-asa kerana biasanya anak kunci terakhirlah yang dapat membuka kunci."

"Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan."

"Jangan takut dan segan untuk setiap tindakan yang anda lakukan.Seluruh kehidupan adalah satu ujian"

"Orang yang berjaya ialah orang yang melakukan tindakan yang tidak mampu diimaginasikan oleh orang lain, malah tidak mampu dilakukan oleh orang besar sekalipun"

"Berani Berkorban dan Berubah, Kejayaan adalah Ganjarannya"

"Setiap perkara ada gantinya. Setiap perlakuan ada ganjarannya. Setiap kejadian ada hikmah di sebalik kejadiannya."

"Orang yang gagal adalah orang yang tidak mampu mengurus masalah.Hanya manusia yang mampu mengurus masalah sahaja yang boleh berjaya"

"Belajar dari pengalaman adalah guru yang paling baik. Jatuh pada lubang yang sama adalah suatu kebodohan"

"Baik kaya adalah kaya hati, sebaik-baik bekal adalah takwa, seburuk-buruk buta adalah buta hati dan sebesar-besar dosa adalah berdusta"

"Kecantikan yang abadi terletak pada keelokkan adab dan ketinggian ilmu seseorang, bukan terletak pada wajah dan pakaiannya"( hamka)

"Yang dikatakan kawan bukanlah orang yang sentiasa memuji-muji kamu, tetapi adalah orang yang dapat menunjukkan kesalahan kamu"

"Dan berbuatlah kamu akan kebaikan supaya kamu mendapat kemenangan." (Surah al-Hajj:77)

"Maka sifat sabar itu adalah sikap yang baik, dan hanya Allah sahajalah tempat meminta pertolongan" (Surah Yusuf:18)

"Biar kamu tidak cantik di mata penduduk bumi tetapi namamu menjadi perbualan penduduk langit"

"Siapa yang banyak bicara, banyak pula salahnya; siapa yang banyak salah, hilanglah harga dirinya; siapa yang hilang harga dirinya, bererti dia tidak warak; sedangkan orang yang tidak warak itu bererti hatinya mati"(Saidina Ali Abu Talib)

Sabda Rasulullah s.a.w: "Akhlak yang buruk merosakkan amal seperti cuka merosakkan madu."

"Manusia yang berbuat baik dengan mengharapkan sesuatu balasan bukanlah manusia yang jujur. Ketahuilah sesungguhnya pertolongan Allah itu dekat, asalkan kamu bersabar dan berpegang teguh dengan agama Allah." (Surah Al-Baqarah:214)

semoga ada manafaat

wassalam.

moral value: no give up in anything that you do.. just keep trying.. 

peace 
and take care peeps 

Rabu, 12 Mac 2014

cara diet tanpa nasi?? just rm1.50 sehari..


morning glory! 

alhamdulillah diberi kesempatan utk menulis hari ni.. biase nye duk kalut2 je..

diet tanpa nasi? 
yup. tak tipu.. 
dengan esp je.. sebab esp ni ade semua protein dan bahan2 mengenyangkan..tak payah risau dh pasal badan xcukup vitamin ke ape.. 



kandungan esp dh diceritakan dlm blog list yg lepas 




jom la try esp.. tgh SUPER MURAH 
pm/msg/whatsapp ida kt 0133982545

nak COD kt area kota bharu pon ok ye.. huhu 

Ahad, 9 Mac 2014

ESP Tak sampai RM1.50? biar betikkkk

assalam

ye.. promo ESP masih berlansung 
dan ia sangat2 lahhhh terlajakkkk MURAH 


siyesly saye tak tipu langsung 
saya pun nak jugak dpt pahala tolong orang.. lagipun, xdpt pape pun tipu orang..mungkin hari ni gembira.. esok belum tentu.. arini ade kwn msg ckp die terbeli ESP dgn harga mahal.. kan dh kata, saya just nak share ngn kwan2.. xde nye nak amik2 untung melampau bagai.. tula, org ckp xnak caye.. sape yg rugi sekarang? renung2 kan.. huhu

ok.kali ni nak nagi rege SUPER DUPPER MURAH kalau korang oder 2 tin ESP...

siap ade free gift lg..expired? tahun 2015.. 
macam-macam plak tu leh wt ngn esp ni.. hihi 

pm/msg/whatsapp 0133982545 or email aidaaa24@yahoo.com
jom sihat sama2.. 
pengguna yg bijak pasti bli time murah kan? huhu  

Isnin, 3 Mac 2014

kulit makin cerah dengan ESP?

as salam

BETUL! dengan ESP (Energising Soy Protein) Shaklee, 
⭐️ kulit CERAH 
⭐️ bebas jerawat, jeragat
⭐️ no more dull skin 
⭐️ anjal, young 
⭐️ parut fading - menghilang.. yeay! 

memang saya tak nafi.. ade orang mmg jenis yg suka mekap..ade pulak yg tak bape suka..
selalunya di kait kan dengan takde masa utk mekap bagai.. 
ye.mekap memerlukan masa. 
yet,who on earth that doesnt want to look good,healthy,cheerful,young and vibrant? even when we are at any stage of life... 

there numerous ways to have a great skin and look.

which one would you prefer? 

tempek,tampal kt muka?
or 
treat your inner side? rawat dari akar umbi kulit so that it would definitely 
FREE from anything that makes ur skin DULL.. 

so dear peeps, sempena dengan KEJATUHAN HARGA ESP shaklee, inilah masanya utk CANTIKKAN KULIT dari dalam.. 

💋 nanti, kalo lupe pakai mekap pon, nampak asli je kecantikkan tu.. 
kulit pn jadi cerah! wihuuuu! 

❤️ida 0133982545 ❤️
psstttt ade free gift okkay? 
take care peeps.. 

Ahad, 2 Mac 2014

expressed breakfast terrrrrr MURAHhhhhhhh

as salam... 

pagi td punye ceritAaaaaa 



ape tu??? 

esp campur collagen ❤️ hihi
nak cepat kot...
ni lah expressed breakfast saye.. 
skrg tgh OFFER.. MURAHhhhhh yg amat okkay? 

kalau dulu RM2 je sehari.. sekarang? 
RM1.70 jerrr tau?

sorry gambr gelap.. baru kul 7 je time tu..huhu 

nak try esp? 
pm/msg/whatsapp ida at 0133982545❤️💋 

Sabtu, 1 Mac 2014

Mac 2014 ❤️💋 terlajak MURAH

assalam

alhamdulillah ❤️❤️❤️ promo ESP akhirnya datanggggggg 
last promo ESP adalah 2012..mase tu tak knal sgt lagi dgn esp.. skrg? dh jatuh chenta kot.. huhu

berapa MURAH??? 30% less dr harga biase.. berbaloi2 tau? 


senang sngat..sape yg wajar amik ESP? orang2 yang .... 

❤️nk kurus
❤️nak susu byk
❤️nk hilangkan parut 
❤️nak hilangkan jeragat,jerawat
❤️nak cepat kenyang
❤️nak kulit cerah, tak berminyak, gebu gebas 
❤️nak free gift? 



pm/msg:whatsapp 0133982545 segera! 
nk email aidaaa24@yahoo.com pn bleh.. 

nape saye nk bg rege murah yg amat?
saye pn happy bile anda dpt feedback yg baik lps consume ESP
plus, tambahla pahala sket tolong orang kan? huhu ❤️❤️❤️
health is wealth indeed right? 

tips berguna bila anak muntah

assalam

Arini kami balik Beruas.. #ihsanumar tdo all the way right after around 10 mins we entered the highway.. 

sampai umah opah nye, die still sleeping..he woke up near to 7pm.. and cm biase, mood swing.. then  he started to throw out.. 3,4 kali gk muntah nye.. 
yg aku ni pon cerdik gak.. bajet anak muntah cm aku muntah.mesti rs pahit mulut, so, confidently i gave him some sunkist.. and yes.. he threw out again.. dh jd skinny anak aku.. 

then i google and found this blog http://amanne8257.blogspot.com/2013/03/petua-untuk-muntah-muntah-dan-cirit.html?showComment=1393512837348&m=1

sungguhla berguna❤️❤️❤️ thanks a million 

Dos 

1) Kalau muntah2, ikat tali kasut kaler hitam yang dah dipakai.(ayah yang bagi petua ni, tapi memang xmuntah lepas tu) - yg ni ummi pn ckp gk -

2) Kalau cirit - birit , minum air tepung gandum ( Rendam tepung dalam air masak.bila tepung dah mendap di belah bawah, amik air ia dan minum...(Petua ni ibu suh buat dari awal lagi, tapi takut nak percaya sebab org kate ada bahan peluntur lah dalam tepung gandum...tapi sebab pn.nurul pun bagi petua yg sama, maknanye selamatlah tu yek..sebab dah ada testimoni)

3) Minum air yakult dan seangkatan dengannya sebab ada bakteria baik...ada prebiotik...masa g klinik eliza pun doktor bagi prebiotik untuk bancuh dgn air.  aikal minum..tapi ubt2 kat klinik eliza yang lain mcm ubt cirit buat haikal muntah..dah papa berjangkit plak sebab papa yang kemas muntah haikal masa tu.

DON'T

1)Susu dan produk tenusu, seperti aiskrim, keju. 
2)Minuman mengandungi kafeina, seperti kopi, teh. 
3)Makanan berminyak dan makanan bergoreng seperti mi goreng, ayam goreng. 
4) Makanan berserat tinggi, seperti buah-buahan sitrus. 5)Makanan manis, seperti kek, biskut, kuih-muih tempatan. 

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0724&pub=Utusan_Malaysia&sec=Kesihatan&pg=kn_03.htm#ixzz2M5UHiD8X 
© Utusan Melayu (M) Bhd

ok..
kalau produk shaklee plak:
leh bg performance drink 

amik satu sudu je.. xbyk pon.. sbb badan akan terhidrat bile asek muntah2.. 

nak try tp nak bli ngn harga kasih sayang? 
meh pm/msg/whatsapp ida at 0133982545/ email aidaaa24@yahoo.comp
siyes MURAH! sbb? sy pn nak dpt pahala tolong korang tau? 

lagipun, bile anak tak sihat ni, sape tak risau kan? 
health is indeed a wealth!