Pengikut

Sabtu, 1 Mac 2014

tips berguna bila anak muntah

assalam

Arini kami balik Beruas.. #ihsanumar tdo all the way right after around 10 mins we entered the highway.. 

sampai umah opah nye, die still sleeping..he woke up near to 7pm.. and cm biase, mood swing.. then  he started to throw out.. 3,4 kali gk muntah nye.. 
yg aku ni pon cerdik gak.. bajet anak muntah cm aku muntah.mesti rs pahit mulut, so, confidently i gave him some sunkist.. and yes.. he threw out again.. dh jd skinny anak aku.. 

then i google and found this blog http://amanne8257.blogspot.com/2013/03/petua-untuk-muntah-muntah-dan-cirit.html?showComment=1393512837348&m=1

sungguhla berguna❤️❤️❤️ thanks a million 

Dos 

1) Kalau muntah2, ikat tali kasut kaler hitam yang dah dipakai.(ayah yang bagi petua ni, tapi memang xmuntah lepas tu) - yg ni ummi pn ckp gk -

2) Kalau cirit - birit , minum air tepung gandum ( Rendam tepung dalam air masak.bila tepung dah mendap di belah bawah, amik air ia dan minum...(Petua ni ibu suh buat dari awal lagi, tapi takut nak percaya sebab org kate ada bahan peluntur lah dalam tepung gandum...tapi sebab pn.nurul pun bagi petua yg sama, maknanye selamatlah tu yek..sebab dah ada testimoni)

3) Minum air yakult dan seangkatan dengannya sebab ada bakteria baik...ada prebiotik...masa g klinik eliza pun doktor bagi prebiotik untuk bancuh dgn air.  aikal minum..tapi ubt2 kat klinik eliza yang lain mcm ubt cirit buat haikal muntah..dah papa berjangkit plak sebab papa yang kemas muntah haikal masa tu.

DON'T

1)Susu dan produk tenusu, seperti aiskrim, keju. 
2)Minuman mengandungi kafeina, seperti kopi, teh. 
3)Makanan berminyak dan makanan bergoreng seperti mi goreng, ayam goreng. 
4) Makanan berserat tinggi, seperti buah-buahan sitrus. 5)Makanan manis, seperti kek, biskut, kuih-muih tempatan. 

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0724&pub=Utusan_Malaysia&sec=Kesihatan&pg=kn_03.htm#ixzz2M5UHiD8X 
© Utusan Melayu (M) Bhd

ok..
kalau produk shaklee plak:
leh bg performance drink 

amik satu sudu je.. xbyk pon.. sbb badan akan terhidrat bile asek muntah2.. 

nak try tp nak bli ngn harga kasih sayang? 
meh pm/msg/whatsapp ida at 0133982545/ email aidaaa24@yahoo.comp
siyes MURAH! sbb? sy pn nak dpt pahala tolong korang tau? 

lagipun, bile anak tak sihat ni, sape tak risau kan? 
health is indeed a wealth! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan