Pengikut

Jumaat, 23 Ogos 2013

Set Kurus JIMAT = Alfafa dan Lecithin

as salam...
Hari ni dah 15 syawal... dah musim raya ni, memang konfem la dapat makan sedap-sedap kan?
lemang la ketupat la, sate la, macam-macam la makanan sedap..
takkan la nak gi tengok je kan? dah jalan-jalan raya, mestila makan gak kan? walaupun sikit, dah tambah-tambah banyak rumah yang kite dok gi melawat, jadila banyak makan jugak...

diet? oh no! macam mane dengan kita punye badan?
makan macam-macam, badan pun kena jaga kan? haaa.. ape lagi?
jom ambik lecithin dengan alfafa... murah je.. tak sampai rm100 pun dua benda baik ni.. dahla banyak...

lecithin ade 180 biji, alfafa plak ade 330 biji... bleh tahan berbulan-bulan kot..

ok. ni info pasal lecithin:
 ~ Lecithin Shaklee diperolehi secara semulajadi daripada kacang soya. Setiap kapsul gel lembut menyumbang 530mg lecithin.
 ~ Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.
 ~ Menggalakkan fungsi optimum otak
 ~ Memecahkan lemak dan menolong mengurangkan berat badan
 ~ Menurunkan paras kolesterol dalam serum


Pasal Alfafa plak:

Sumber Zat Makanan Semulajadi & Klorofil Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien.
Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementeara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi.

Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi Alfalfa Complex merupakan satu Formulasi Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950s.
• Sumber semulajadi alfalfa. • Pil juga boleh dihancurkan dan dicampur ke dalam air sebagai minuman herba semulajadi. Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini. Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

Antara kegunaan alfafa

1. Gastrik – anti toksin asli dan anti gas
2. Alahan/Alergi – membuang racun daripada badan
3. Asma – membuang racun daripada badan.
4. Gout – mengurangkan sakit-sakit sendi.
5. Mengatasi sakit sendi –
6. Buah pinggang – memproses toksin dan racun keluar.
7. Serangan jantung (arteri koronari tersumbat)
8. Strok
9. Tekanan darah tinggi
10. Aneurysm (arteri menggelembung seperti belon. Ini boleh berlaku kerana tekanan darah tinggi yang menyebabkan dinding arteri darah jadi lemah seterusnya boleh mengakibatkan organ-organ pecah dan pendarahan (hemorrhage)
11. Congestive Heart Failure (jantung gagal pam darah keluar, darah terkumpul dalam urat dan tisu bengkak [edema])
12. Angina (otot-otot jantung tidak terima bekalan darah yang cukup, dada dan bahu kiri boleh sakit. Alfalfa mengurangkan penyerapan semula [reabsorption] kolesterol dalam sistem penghadaman serta kajian telah menunjukkan kolesterol tidak baik [LDL] mampu dikurangkan tanpa mengurangkan paras kolesterol baik [HDL])
13. Mengurangkan paras kolesterol
14. Mengelakkan pembinaan plak dalam darah (reverse plaque built up) dalam arteri.
15. Pengurangan bera tbadan – sebab ia fiber dan lebih 40 zat nutrien serta merangsangkan penyerapan nutrien.
16. Membersihkan usus – menyahtoksin bahan pewarna, pengawet dan perasa yang kebanyakan kita gunakan dalam masakan.
17. Gangguan prostat
18. Pundi kencing
19. Anti ulser
20. Anti arthiritis - membantu penghadaman lemak kerana kaya dengan klorofil
21. Anti diabetes
22. Mencuci saluran darah – mengurangkan pembentukan plak ateroklerosis.
23. Melegakan Fluid retention – bengkak air.
24. Megurangkan kolesterol - mengandungi Saponins iaitu serat bagi menyerap keluar Kolesterol
25. Bisa-bisa/sejuk2 kaki
26. Keputihan (wanita)
27. Jerawat
28. Keserian wajah
29. Milk booster
30. Menguatkan otot vagina
31. Memejalkan payu dara

Banyak kan?
 ok. bile kite amik dua benda ni, lecithin bertindak memecahkan lemak. pastu alfafa angkut semua lemak dan toksin dalam badan keluar...
Hasilnya: KURUS la! huhu

Bleh pm saye kt fb or whatsapp/wechat ngn saye 013-3982545.. saye bersedia membantu anda! huhu



Tiada ulasan:

Catat Ulasan