Pengikut

Sabtu, 2 Mei 2015

makna detox?


[detox best!]

Kenapa perlu detox? Ia adalah kerana...

1. Alam kita penuh dengan pencemaran. Kita terpaksa sedut oksigen yang ada pencemaran setiap saat..agak2 apa dah jadi dalaman kita ni sekarang? ๐Ÿ˜ฃ

2. Badan kita tak de penapisan khusus untuk 100% elak dari sesuatu yang memudaratkan. Jadi, jalannya adalah buangggg segala "sampah sarap"yang ada dalam badan๐Ÿ˜Œ

3. Bila badan penuh toksin, pelbagai kanser, penyakit boleh hinggap pada badan dengan mudah๐Ÿ˜ฃ

4.  Keberkesanan kepada suplimen memang sangat kurang atau takde langsung. Sebab tu orang lain makan ckit suplimen dah berkesan. Kita? Tak de kesan pon..jadi memang kena detox dulu untuk flush out semua kasi keluar. N then penyerapan nutrien yang optimum dari suplimen tu kita boleh dapat...๐Ÿ˜Š

Jom detox dan baiki diri dengan vivix.๐Ÿ˜

Sambil detox, sambil pulihkan pelbagai area dalam diri kita tauuu๐Ÿ˜˜

Hadiahkan buat ibu dan ayah kita..sebotol sorang๐Ÿ˜„

SPECIAL and EXCLUSIVE deal for this month offer๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„

nak telegram, whatsapp pon bleh ๐Ÿ˜Š
with love,
ida 
fb vitamin baik 

Jumaat, 1 Mei 2015

shaklee bagi hadiah?

[FREE vitalea iron bernilai RM95]

Riuhh. Hari ni gempak shaklee bagi offer..๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜

Sesiapa yang mendaftar sebagai ahli shaklee +pembelian apa2 produk shaklee (1 sahaja pon ok)..dia layak mendapat FREE Vitalea iron bernilai RM95. 

Wahhh. Best!!!๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜

Saya share dengan anda.rajah ini..yang set bajet ok...๐Ÿ˜„

Lets join us! Dan rangka pendapatan anda bersama Shaklee dari sekarang.๐Ÿ˜˜

Ida
0133982545
fb: vitamin baik ๐Ÿ˜˜❤️

shaklee bagi hadiah?

[FREE vitalea iron bernilai RM95]

Riuhh. Hari ni gempak shaklee bagi offer..๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜

Sesiapa yang mendaftar sebagai ahli shaklee +pembelian apa2 produk shaklee (1 sahaja pon ok)..dia layak mendapat FREE Vitalea iron bernilai RM95. 

Wahhh. Best!!!๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜

Saya share dengan anda.rajah ini..yang set bajet ok...๐Ÿ˜„

Lets join us! Dan rangka pendapatan anda bersama Shaklee dari sekarang.๐Ÿ˜˜

Ida
0133982545
fb: vitamin baik ๐Ÿ˜˜❤️

Rabu, 15 April 2015

soya tak bagus?

Dearies, 

lama dh x meng update blog ni... 
agak bz sebenarnye.. 

ramai org ckp soya bagus..ramai jugak yg ckp soya tak bagus..tambah pulak soya yg ade GMO.. scary sgt kalo sebut pasal GMO neh 

ape benda yg ada dlm soya sbnarnye? 
PROTEIN la kan? 

Protin adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Ia juga merangsang fungsi psikologi. Maka, setiap organ kita memerlukan protin. Kekurangan protin menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, bantut pertumbuhan, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon, dan akhirnya boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ yang akhirnya boleh membawa kepada kematian. 

Protin terdiri lebih daripada 20 jenis asid amino yang setiap satunya akan menghasilkan jenis protin yang berbeza mengikut kepada keperluan protin dan enzim yang diperlukan oleh tubuh manusia. Terdapat asid amino tertentu yang dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh manusia. Ia dikenali sebagai asid amino tak perlu. Manakala asid amino yang tidak boleh dihasilkan oleh manusia dan harus diperoleh daripada diet harian dikenali sebagai asid amino perlu. 

Wow, pentingnya protin untuk badan kita. Kenapa begitu? Rakyat Malaysia suka minum soya? Eh, soya ni bahaya. Kenapa rakyat Malaysia sukakan soya? Haaa..Hari ni saya nak berkongsi kelebihan soya dalam ESP. Dan apakah perbezaannya dengan soya jenama lain.

Shaklee merupakan syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protin berasaskan kacang soya. Hakikatnya, pengasingan protin yang pertama ini dicipta oleh Dr Shaklee pada awal 70-an. Wow! masa ni saya belum lahir. Tapi ESP dah lahir. Hebat kan? ESP ini diiktiraf seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protin yang tinggi yang pernah dihasilkan.

Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi “non GMO” (non genetically modified organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah. Shaklee menggunakan proses persijilan tersendiri yang dikenali Identity Preserved Program (IPP) untuk memastikan kacang soya yang digunakan adalah bebas daripada pendedahan perubahan genetik, daripada benih sehingga kepada pengeluarannya. Tambahan pula, setiap 850g (satu tin ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama. 

ESP dari Shaklee ini merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino perlu yang penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur tidak kiralah tua mahupon muda ^_^. 


Sesetengah protin soya diproses dengan alkohol. Cara pemprosesan ini bukan sahaja menghilangkan isoflavon yang bermanfaat, malah membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan-bahan kimia yang digunakan dalam pemprosesan. Tapi ESP? ESP dicuci dengan air yang bertapis untuk mengekalkan isoflavones genistein dan daidzein yang kritikal demi membekalkan anda dengan keseluruhan kebaikan soya. 

Kandungan Indeks Glisemik (GI) yang rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai juga kepada pengidap kencing manis. Walau ia rasa manis, tapi bukan manisnya itu kerana gula. Dan ia memang selamat dan sesuai untuk pengidap kencing manis. 

indeks glisemik

Tahukah anda apakah indeks glisemik? Indeks glisemik menempatkan kedudukan karbohidrat berdasarkan impaknya terhadap paras gula dalam darah. Karbohidrat yang memecah dengan cepat mempunyai indeks glisemik (GI) yang tertinggi manakala karbohidrat dengan GI yang rendah pula memecahkan gula dengan perlahan-lahan sambil membebaskan glukos ke dalam sistem badan anda. Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah amatlah penting dalam pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan dalam jangkamasa panjang. Juga untuk memberikan badan kekal dengan tenaga yang berpanjangan. 

Ni info yang sangat hebat! Saya sangat sukakannya! Jika anda ingin tahu, satu hidangan ESP bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric, dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia. Mana mahu cari lagi melainkan di dalam ESP keluaran Shaklee?


haaa bagus ke x bagus? try sendiri lah kan? 

๐Ÿ˜ sedap kot ๐Ÿ˜‹ 

GST - get shaklee today! 

contact ida 0133982545 


Isnin, 9 Mac 2015

english jd manglish

Berikut sya kongsikan 10 perkataan bahasa English yg telah kita s'bagai rakyat M'sia gunakan, d mana maksud sebenarnya jauh panggang dr api & kita selalu salah sangka๐Ÿ˜๐Ÿ˜

๐Ÿ‘‰TACKLE
English : menangani, menggasak
Manglish : Mengorat

๐Ÿ‘‰CHOP
English : cincang
Manglish : Rubber stamp

๐Ÿ‘‰BUDGET
English : belanjawan
Manglish : contoh ayat "mkn nasi bajet laaa"

๐Ÿ‘‰ACTION
English : bertindak
Manglish : berlagak

๐Ÿ‘‰BLURRED
English : kabur , samar2
Manglish : bingung

๐Ÿ‘‰SOUND
English : bunyi
Manglish : marah

๐Ÿ‘‰SLUMBER
English : Lena
Manglish : bersahaja

๐Ÿ‘‰CABLE
English : kabel
Manglish : "orang dalam"

๐Ÿ‘‰TERROR
English : Keganasan
Manglish : Hebat

๐Ÿ‘‰SPENDER
English : orang yg b'belanja
Manglish : seluar dalam

....๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚....๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜œ๐Ÿ˜œ๐Ÿ˜ฑ

Selasa, 3 Mac 2015

set pro shaklee

[owh..turn kami...]

Bulan ni kan..turn kami menjadi promosi..

Bertuah kami! Kerana kami dipilih oleh Shaklee untuk diberi dengan harga istimewa kepada kawan2 kami...☺️

Yela, sebab mestilah kawan2 nak cantik๐Ÿ’ƒ,awet muda ๐Ÿ’, slim ๐Ÿ‘ญ, comell ๐Ÿ‘ฏ, bebas parut๐Ÿ‘ซ, banyak susu bagi ibu yang menyusu๐Ÿ‘ถ, bebas dari gastrik ๐Ÿ™‡, anjal sana anjal sini๐Ÿ’˜,bertenaga ๐Ÿƒ, muka berseri2๐Ÿ˜,  makin cantik gebu ๐ŸŽ€, elak dari botak ๐Ÿ‘ด, sembuhkan luka๐Ÿ‘Œ, cergaskan badan๐Ÿ’ช..ni semua kegunaan salah satu team promosi bulan ni iaitu ESP

ZINK pula bagus untuk atasi masalah keguguran rambut di kalangan lelaki mahupon wanita๐Ÿ‘ด๐Ÿ‘ต, pulihkan luka dengan cepat๐Ÿ’…, perbaiki diabetes๐Ÿ™‡, tingkatkan imun sistem๐Ÿ’ช, kesuburan lelaki๐Ÿ‘จ, ovulasi wanita๐Ÿ‘ธ, perbaiki radang kulit๐Ÿ‘, perbaiki masalah prostat๐Ÿ‘Œ

Last sekali, VITALEA KIDS..ia bagus untuk melengkapkan keperluan zat dan vitamin untuk kanak2๐Ÿ‘ฆ๐Ÿ‘ง. 2 biji vitalea kids sehari sudah cukup berikan zat dan vitamin serta mineral yang cukup untuk kanak2..๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ

Itu saja yang ingin dikongsi petang ini☺️

Harap dapat memberi info kepada sesiapa yang nak tahu pasal kami..

Ida
aidaaa24@yahoo.com 

Isnin, 2 Februari 2015

promo bulan february 2015

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat teman2 semua..

Saya nak share promosi shaklee bulan ni..

Semuanya 4 produk dengan 6 promosi..

4 produk tu adalah

1. Vitalea iron
2. Vitalea for kids
3. Ostematrix
4. Advanced joint health



Terima kasih